Yemek de yaparım, kariyer de...

Bizim dönemdeki 35 yaş altı çalışan kadınlar “Genç Yetişkin” sendromunda. Eskiden 20’li yaşlarda iş ve aile kurma fasıllarının çoktan hallolması beklenirdi. Hele bir de 30’lu yaşlara geldiysen ömrünü yarıladın demekti. Şimdilerde ise, ergenliği aşalı çooook olmuş ama nasılsa hala ‘genç’, öte yandan sorumluluklarının bilincinde olup ‘klasik yetişkin’ sınıfına alınmayanların dönemi.

Yani,
• İşime giderim, başarılıyım, kariyer sahibiyim.
• Güzel giyinirim, modayı takip ederim, makyajsız çıkmam, yüzümden kaç yaşımda olduğum anlaşılmaz.
• Henüz evlenmedim, ya da evet nefis bir düğün yaptım,sağ elimde yüzüğüm var ama Ayşe Arman’ın da dediği gibi evdeki erkek hala kocam gibi değil, sevgilim.
• Haftasonlarında yelkenliyle açılır, haftaiçi 3 gün pilates yaparım.
• Gece-gündüz hayatını takip ederim, güzel yemek, içki, eğlence severim.
• Ve ben bir “Genç Yetişkin” olarak evde su böreği yapmakla uğraşmam. Çünkü ben soya soslu tavuk, porçini mantarlı rizotto, susamlı somon balığı, bademli armut tatlısı severim.

Severim sevmesine de, akşam 8’de yorgun argın eve gelmişim, 35 dakikalık sıkıştırılmış yoganın ardından yemeğe oturmam lazım. Offffff, kim yapacak şimdi porçini mantarlı rizottoyu?


Şova gitmek isteyen kadınlara

Dün TefalActiFry ile tanıştım. Reklamlardan biliyordum tabii, ama elimiz elimize değmemişti henüz. “Sağlıklı ve lezzetli kızartmalar”dan tanıyoruz kendisini. Ama ben dün onun ruhunun derinliklerini gördüm, sanki bizim gibilerin Superman’i.

Bu Actifry sadece patates kızartmıyor elbet. Kızartma lezzetinde çok pratik restoran yemekleri yapıyor. Ben de size reklamlardaki sağlıklı patates kızartmasından değil, soya soslu tavuktan söz edeceğim. Maalesef çok uzun söz edemeyeceğim, yapması çabucak bitti.

Tavuk kanatlarını içine attım, 15 dakika sonra soya sosu ve sulandırılmış biber salçasını üstüne döktüm, 10 dakikaya kurdum. Ve bitti, bu kadar… Sonra da at makinaya yıka.

Vallahi çok lezzetli, havası da cabası, üstelik yağı o reklamdaki kaşıktan bile az koysan yetiyor. Kızartma tadını sevenlerin Actifry sayesinde özel bir diyet yapmasına gerek kalmayabilir. Ben mesela, hergün kızartma yiyen biri değilim, uğraşması zor geliyor, ama yalan değil tadını özlüyorum; şimdi hem yağ yok, hem pratik, hem super-cool, hem lezzetli. Üstelik ne ev koktu, ne de fönlü saçım.

Evliliğin en kötü yanı ne deseler, eve işten yorgun argın gelip yemek yapmak ve bulaşığını yıkamak derim. Korumamız gereken elit bir çizgim de var. Öyle bir yumurta kırdım diyip geçemem de. Yani resmen kurtarıcı oldu bu alet bana.

Kendimi müthiş bir şef gibi hisettiğim diğer pratik yemeklerden birkaç örnek:
• Dana stroganof 20 dakika
• Tatlı ekşi soslu karides 10 dakika
• Sebzeli noodle 20 dakika
• Levrek sote 15 dakika
• Hindistan cevizi sütünde sıcak muz 10 dakika

Eee ben bunların üstüne, çocuk da yaparım, kariyer de, pilates de, yemek de…
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...